چه اصولي براي انتخاب شركت خدماتي بايد رعايت شود؟

۳۶ بازديد

براي استفاده از خدمات شركت خدماتي بايد يكسري از اصول را بدانيد. اولين نكته اعتبار و قانوني بودن اين شركت ها است. هميشه در كنار امور مثبت و تاثير گذار جايگزين فيك ان هم به سرعت شكل مي گيرد و اين موضوع هم در مورد شركت خدماتي صدق مي كند. برخي افراد بدون گرفتن مجوز قانوني با اجاره يك اتاق يا حتي در خانه خودشان شركت نظافتي راه اندازي مي كنند و آگهي تبليغ مي زنند. قبل از اينكه از اين شركت ها خدمات دريافت كنيد حتما شماره ثبت و آدرس دقيق و استقرار آنها را بپرسيد و در صورت اطمينان از قانوني بودن مي توانيد از خدمات آنها بهره مند شويد.

 

اصل دوم تهيه برنامه براي نظافت منزل است

 

خيلي وقت ها به دليل كمبود وقت و مشغله زياد بدون برنامه به يكي از شركت خدماتي و نظافتي زنگ مي زنيم و از آنها درخواست نيرو مي كنيم بدون اينكه قبل از آن برنامه مشخصي براي نظافت منزل يا نظافت اداره داشته باشيم. اين شيوه هم شما و هم شركت خدماتي را گيج كرده و نتيجه كار چندان مطلوب نخواهد بود. براي همين بهتر است از قبل يك چك ليست براي نظافت همه قسمت ها تهيه كنيد. در پايان كار هم اين چك ليست به نظارت عملكرد نفر خدماتي كمك خواهد كرد.

 

اصل سوم با شركت نظافتي قيمت را طي كنيد

 

البته يك شركت خدماتي و نظافتي قانوني قيمت هاي مصوب شده داشته و نياز به چونه زدين نداريد ولي گاهي با توجه به منطقه و محل نظافت و برخي فاكتورهاي ديگر قيمت ها كمي متفاوت مي شود براي همين بهترين راه براي عدم ايجاد اختلاف نظر در قيمت، طي كردن آن قبل از اعزام نيرو لازم است تا در پايان كار دچار مشكل نشويد. همه قيمت ها و جزئيات ان را با شركت نظافتي تمام كنيد و بعد اجازه دهيد كار را شروع كنند.

 

اصل سوم شركت خدماتي متعهد حواسش به برنامه نظافت منزل شما هست

 

يك شركت خدماتي و نظافتي با سابقه و مشتري مدار براي همه مشتريان يك فايل و سابقه همكاري تهيه كرده و در هر بازه هاي زماني مشخصي به شما براي نظافت منزل يا محل كارتان يادآوري مي كند. اين كار علاوه بر اينكه از مشغله و نگراني هاي شما مي كاهد، باعث مي شود منزل و يا محل كارتان هميشه تميز و مرتب بماند.البته خدمات نظافت شركت  و اين تماس ها و يادآوري ها  نبايد به ايجاد مزاحمت تبديل شود كه قطعا يك چنين شركت هايي اين مسئله را رعايت مي كنند.

 

براي نظافت هر قسمت از خانه برنامه زماني مشخص داشته باشيد

براي نظافت هر قسمت از خانه بايد برنامه منطقي و مشخص داشته بايد. مثلا براي شستشوي فرش ها و پرده ها عموما برنامه يكسال يكبار يا شش ماه يكبار كفايت مي كند اين موضوع به ميزان رفت و آمد شما بستگي دارد يا براي نظافت داخل كابينت هاي آشپزخانه هر سه ماه يكبار بايد برنامه داشته باشيد. پيشنهاد يك شركت خدماتي و نظافتي خوب براي نظافت يخچال و غبار روبي مبل ها و ميز تلويزيون و كتابخانه بايد هفته اي يكبار باشد. بيشتر از آن نه لزومي داشته و نه البته موثر است و هزينه اضافي روي دست شما مي گذارد. تميز كردن پنجره ها را سالي يكبار حتما انجام دهيد.

اگر ميخواهيد تميز كردن خانه خود را به شكلي حرفه اي انجام دهيد و يا ميهمان و جلسه مهمي داريد ، حتما مي بايست يك چك ليست تهيه نماييد. اين چك ليست ميتواند تا حد زيادي مشكل شما را مرتفع نمايد.

به طور كلي ، خدمات تميز كردن منزل يا اداره ، امروزه شكلي بسيار پيچيده و حرفه اي به خود گرفته است . شايد برايتان جالب باشد اگر بدانيد كه بسياري از ادارات ، هزينه زيادي را تنها براي تميز كردن اداره خود صرف مي كنند.

 

از اين رو امروزه شركت هاي نظافتي مختلفي ظهور كرده اند كه هركدام از آن ها خدمات خود را از ديگران برتر مي دانند. شيوه ي كار اين شركت ها در سطح مبتدي معمولا به شكل ساعتي است. يعني به ازاي هر ساعت كه كارگر آن ها در منزل يا اداره شما مشغول تميز كردن مي گردد، هزينه اي را دريافت مي نمايند.

 

اما شركت هاي حرفه اي اصلا به اين گونه عمل نمي كنند.

تميزكاري هايي كه بايد هر 3 تا 6 ماه بايد در خانه انجام شوند:

شستشوي روبالشتي ها ، پتو و ملحفه هايي كه مداوم از انها استفاده مي كنيد

تميز كردن كامل داخل يخچال و فريزر

تميز كردن داخل فر اجاق گاز

تميز كردن و مرتب نمودن انباري

تميزكاري هايي كه بايد سالي يكبار انجام شوند:

تميز كردن شومينه ( منظور قسمت بيروني نيست)

تميز كردن چراغ ها و لوستر

تميز كاري عميق تمام وسايل منزل اعم از فرش و مبل و ...

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.